Gratis deltidsplass 2024/2025

Mor henter datter på Aktivitetsskolen.

Hva er gratis deltidsplass i AKS?

• 12 timer som fordeles jevnt daglig etter skoletid. Dette gir elevene gode forutsetninger for forutsigbarhet og god kvalitet i tilbudet.
  • 2 dager per uke i skolens ferier. Høst og vinterferien, jule- og påskeferien og i hver av ukene i sommerferien utenom juli.  (AKS er stengt i juli).
  • En halv dag på skolens planleggingsdager eller inneklemte fridager i skoleåret. AKS kan holde stengt inntil to dager i året i forbindelse med skolens planleggingsdager.

Hvis dere ønsker at barnet skal få et fullstendig aktivitetstilbud på AKS, kan dere søke om heltidsplass til redusert pris.

Heltidsplass til redusert pris

Prisen for en heltidsplass avhenger av foresattes inntekt, og vil koste inntil 1155 kroner per måned. Med heltidsplass kan barnet være på AKS både før og etter skoletid, og alle dager i skolens ferier (utenom juli).

Slik søker du om plass i AKS

For påmelding av barn i AKS skal foresatte benytte seg av portalen på Oslo kommunes hjemmeside www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/aktivitetsskolen/sok-plass-pa-aktivitetsskolen. For mer informasjon om hvilke skoler som tilbyr gratis deltidsplass i AKS se https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/aktivitetsskolen/gratis-deltidsplass/

Økt deltakelse og styrket språkkompetanse

AKS er en alternativ læringsarena som skal styrke barnas faglige og sosiale utvikling gjennom lek og læring. AKS skal gi et helhetlig tilbud i samarbeid med skolen.

Dere kan lese om innholdet i tilbudet her:

Målet med gratis deltidsplass i AKS er å:

• øke deltakelsen
  • styrke elevenes språkferdigheter
  • heve kvaliteten og sikre et likeverdig tilbud

Ta kontakt med Aktivitetsskolen hvis det er noe du lurer på.