2015/2016

Finale i Oslo-cupen

Trasop skole har gjort en strålende innsats i årets fotball-mesterskap for Oslo-skolene. Gjennom hele året har både gutte- og jentelaget vårt gått fra seier til seier.

Jentene måtte til slutt og tapt i semifinalen, men kan likevel være strålende fornøyde med innsatsen.

Guttelaget vårt gikk helt til finalen, som ble spilt mot Lusetjern skole på Dælenengen kunstgressbane torsdag 22.06.16. Hele 7. trinn var med og gjorde sitt for å heie på guttene våre.

Det ble en meget velspilt og jevn kamp, og begge lagene hadde flere sjanser på mål. Etter full tid stod det 0-0, og det måtte spilles ekstraomganger (2x 5min. med Sudden Death).

Dessverre for gutta fra Trasop, klarte Lusetjern å lure ballen i mål og gikk av med seieren.

Vi gratulerer både jente- og guttelaget vårt med imponerende innsats i årets mesterskap. Elevene har representert skolen vår på en flott måte.

Skolegårdsdans

Mandag 20. juni inviterte 7. trinn hele skolen til den årlige skolegårdsdansen.

Alle elever og voksne fikk svingt seg skikkelig!

Vårstafett og fotballkamp

I dag var det tid for både vårstafett og fotballkamp. Det yrte det av liv på Trasopbanen mens årets vårstafett gikk av stabelen. Alle klasser stilte med både et og to lag, alle elever som ville, fikk være med å løpe. Det var topp innsats fra alle klasser. Elevene våre er også flinke til å heie på hverandre.

Først ute var jentene. Det ble en jevnspilt kamp, med topp innsats til siste sekund. Resultattavlen viste at kampen endte uavgjort 2-2, et resultat lærerne nok var mest fornøyd med.

Så var det tid for guttenes kamp. I likhet med jentene, hadde de solid støtte fra tribunen. Både elever og lærere ga alt. Til slutt var det lærerne som trakk det lengste strået og vant 3-1.

Vet du?

I dag var det endelig finale i årets VET DU?-konkurranse. Lagene fra 5a, 6c og 7c møttes til det som skulle vise seg å bli en utrolig jevn og spennende finale. De ble grillet av rektor i emnene historie, naturfag, geografi, sport, norsk, matematikk, engelsk, aktuelt og musikk.

Det var stor stemning under hele finalen og heiaropene kom titt og ofte, alle lagene hadde solid støtte i salen. Da alle spørsmål var stilt, gikk klasse 7c av med seieren med 41 poeng. Klasse 5a og 6c delta andreplassen med 40 poeng. Alle tre lagene imponert med sine kunnskaper og har all grunn til å være fornøyd med egen innsats.

Inneaktivitetsdager

Onsdag 09.03.16 og torsdag 10.03.16 var det aldersblandede inneaktivitetsdager på skolen. Vi hadde mer enn 30 ulike aktivitetstilbud og alle  elever fikk velge seg 4 aktiviteter de kunne være med på.

Her er noen av aktivitetene:
Dukketeater, Yoga, Hemmelig brev, Spikking, Ballspill, Bygging med klosser, Klesdesign, Skolekjøkken, Mattemorro, Creaza, Film, Vennskapsbånd, Tangeram, Sjakk, Vil du bli Millionær, Sløyd, Trommekurs, Drama, Teatersport, Sirkus, Karaoke, Kortspill, Vi lager Papirblomster og snurrebasser, Quiz, Musikk, Vi lager fuglehus og  Naturfagsmorro.

Det var kjempegod stemning og stort aktivitetsnivå rundt omkring i alle rom med blide og fornøyde elever.

Ny lekeplass

I dag runget hurraropene i skolegården på Trasop for  en splitter ny lekeplass for elevene på 1. og 2. trinn.

Lekeplassen ble høytidelig åpnet ved at rektor og elever på 1. trinn som  klippet over bånd og erklærte lekeplassen for åpnet.